dinsdag 26 april 2011

Poppenkind Mariëtte.


Dit poppenkind is ontstaan na mijn korte reis
naar Spanje, waar ik samen met mijn dochter
Mariëtte het kinderdag verblijf heb bezocht
waar ze vorig jaar stage heeft gelopen.


Helena van wie het kinderdag verblijf is, 
heeft een ecologische visie op de samenleving.
Zo wilde ze graag meer weten over de 
Zonnekindpoppen. Dit werd na thuis komst,
door mij meteen vertaald in het gaan maken van deze pop.


Leuk als je dochter de inspiratie is om met een 
pop te beginnen. Ze heeft blonde haren gekregen
net als Mariëtte heeft. Het ondergoed is van tricot gemaakt
en de kleur van het haar komt weer terug in het broekje.
De stof het het ruitje, is een restje van een jurk 
die ik voor mijzelf heb gemaakt.

Ik heb deze pop met veel plezier gemaakt.
Groetjes Martina.



1 opmerking:

  1. Hoi martina ik zou graag deze leuke haan willen maken maar ik kan het niet openen. groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen