vrijdag 5 juli 2013

POPPEN BREIEN.

POPPEN BREIEN.

Zo zeg, dat is een tijd geleden, maar hier ben ik weer.
Even een periode gehad waarbij mijn lichaam 
het niet zo goed deed en het belangrijk was om er tijd en energie
aan te geven, maar ik begin weer met frisse moed.



Ik heb me bezig gehouden met het maken van gebreide poppen.
Dit is een van de poppen.Ze heeft nog geen naam, maar die komt er aan.
Ze is gemaakt uit het boek van Arne en Carlos.
Alleen heb ik andere wol gebruikt, die wat fijner van structuur is.


De wol die de heren gebruiken is mooi hoor,
maar ik merk dat ik liever iets fijnere wol hanteer.
Ach ja, zo kan  ieder het op zijn of haar eigen wijze.
Gelukkig is er volop keuze qua wol.




Wel heb ik voor de haren de wol die de heren adviseren gebruikt.
Het geeft een wat voller geheel en de schoentjes, die heb ik even 
veranderd en er een eigen inbreng aan gegeven.,
Ze zijn wat eleganter gebreid als de schoentjes in het boek. 
Al met al  is het een leuk poppetje geworden en 
 De pop Fleur zit voorlopig even in de kamer alles op te fleuren.
Nu toch net even een naam verzonnen.


Groetjes Martina.




4 opmerkingen:

  1. Hoi Martina, wat heb je een leuke pop gebreid. Ik heb er ook al een aantal gebreid. De meeste met katania katoen. Als je ze eens graag ziet kan je mijn blog bezoeken "danjelspoppenblog. Ik heb ze allemaal samen gezet onder de rubriek "gebreide poppen". Nog veel succes met het maken van creatieve werkjes.
    Grtjs
    Daniëlle
    ps ij maak mij ineens lid...

    BeantwoordenVerwijderen